Skyblog
Uitgebreide after-care om met een gerust hart af te studeren
Met enkele onvoorspelbare jaren in het vooruitzicht is de nood aan goede begeleiding na het afstuderen enorm belangrijk geworden. De luchtvaartsector gaat door grondige herstructureringen om gezond te blijven en dat maakt het moeilijk om het exacte moment waarop luchtvaartmaatschappijen weer piloten aannemen te voorspellen. Ons after-care programma biedt een antwoord.
Wat kost het om piloot te worden?
De kost van een opleiding tot lijnpiloot ligt hoog en daar zijn verschillende redenen voor. Eerst en vooral is het studiemateriaal (vliegtuigen en simulatoren) uiteraard heel. Daarnaast heb je de brandstofkosten, verzekeringen en het feit dat een groot deel van de instructie in één-op-één verband plaatsvindt.
Vind ik wel een job als piloot wanneer ik nu met de opleiding start?
Maatschappijen zoals Wizzair en Ryanair hebben dan ook al hun plannen bekend gemaakt voor de komende jaren om verder te groeien. Daar horen veel piloten bij. Jonge piloten, want deze maatschappijen vissen typisch uit de vijver van de piloten die net de pilotenschool hebben verlaten.
5 Mythes over de opleiding tot beroepspiloot
De nodige vergunningen halen met overal net “een voldoende” is niet genoeg om een job als piloot vast te krijgen. Luchtvaartmaatschappijen willen de best opgeleide piloten die tijdens hun opleiding meer meegekregen hebben dan het wettelijke minimum.