Terug in België aangekomen start je bij Skywings met de theorie Lijnpiloot.

Deze theorie studeer je via ‘distance learning’.  Je studeert zelf alles via uitgebreide lessenpaketten op de Ipad, waarbij je uiteraard door ons gestuurd wordt.  Ook kunnen we je prestaties opvolgen via tussentijdse tests op een online platform.  Tijdens de hele cursus worden er ook sessies ‘presence learning’ georganiseerd, dit zijn klassikale sessies waarbij er vragen over de leerstof kunnen gesteld worden, en waarbij er op sommige belangrijke items wat dieper kan op ingegaan worden.  Om je kennis een extra boost te geven, krijg je bij Skywings Flight Training 150u presence learning, het dubbele van het wettelijke minimum!

Het unieke van dit programma is onze samenwerking met Randstad interim.

Tijdens de theorie opleiding zorgen we voor werk naast de opleiding.  Op die manier kan je de nodige fondsen bijeen sparen om het laatste deel van de opleiding te financieren. Onmiddellijk bij je terugkeer uit de USA zorgt Randstad dat er een job wacht op jou…

Deze fase duurt in totaal 2 jaar, waarna de advanced training wordt gestart.

Waarom werken en studeren niet combineren tijdens de volledige opleiding?

De ervaring leert ons dat dit geen goed idee is.   Vermoeidheid en stress zijn zaken die niet te vermijden zijn als je werkt.  Beeld je eens in dat je nog een intensieve simulator sessie moet afwerken ’s avonds, wanneer je al een hele werkdag achter de rug hebt…  Dit komt de training zeker niet ten goede.  Werken combineren met theorie is wel haalbaar, zeker als je dit doet op een periode van 2 jaar.

Om te vermijden dat je je aangeleerde ‘flying skills’ verliest, vlieg je 1u per maand op onze Cessna C150. en plannen we een Aerobatics cursus in ergens tijdens deze twee jaar.  Aerobatics is iets wat (nog) niet verplicht is, maar meer en meer luchtvaartmaatschappijen vragen toch ervaring in deze materie.  Door kunstvluchten uit te voeren verhoog je je zelfvertrouwen en worden je flying skills meer aangescherpt.

Ook wordt je Amerikaanse PPL (Private Pilot License) tijdens deze twee jaar omgezet naar een Europese (EASA) PPL.