Skyblog

5 Mythes over de opleiding tot beroepspiloot
De nodige vergunningen halen met overal net “een voldoende” is niet genoeg om een job als piloot vast te krijgen. Luchtvaartmaatschappijen willen de best opgeleide piloten die tijdens hun opleiding meer meegekregen hebben dan het wettelijke minimum.

Vind ik wel een job als piloot wanneer ik nu met de opleiding start?
Maatschappijen zoals Wizzair en Ryanair hebben dan ook al hun plannen bekend gemaakt voor de komende jaren om verder te groeien. Daar horen veel piloten bij. Jonge piloten, want deze maatschappijen vissen typisch uit de vijver van de piloten die net de pilotenschool hebben verlaten.

Wat kost het om piloot te worden?
De kost van een opleiding tot lijnpiloot ligt hoog en daar zijn verschillende redenen voor. Eerst en vooral is het studiemateriaal (vliegtuigen en simulatoren) uiteraard heel. Daarnaast heb je de brandstofkosten, verzekeringen en het feit dat een groot deel van de instructie in één-op-één verband plaatsvindt.

Nieuwe campus van Skywings Flight Training volledig in gebruik
Als onderdeel van de missie om pilotenopleiding op het hoogste niveau te bieden, voorziet de nieuwe campus in het nodige comfort en de nodige functies. Het nieuwe gebouw huist meerdere briefinglokalen en klassen met air conditioning, een grote lounge, een “operations room”, twee simulatoren en directe toegang tot de hangar met de vliegtuigen.